Klima cihazının zamanı adamlık denli eskidir. İlk insanlar üst ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor sahip olmak dâhilin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hâkim klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Tutarlı çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak dâhilin sutaş gücü ile çdüzenışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya mirlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk mehabetli tasarruf alanını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her devran 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden teknik vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya mirlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini muayene eden bir süreçtir. Hasetmüzde insanlar, elan erinçli ve gür yaşayabilmek dâhilin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima fazla olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut sorunyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam itibar etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok tadil evet. Imdi klima bulunmayan sorunyerlerinde sima çdüzenışmak istememektedir. Önce sorunyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor çeyizı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece gökçe yazın serinleşmek dâhilin kullanılan bir çeyiz olmaktan çıfamilyap, kışın da ısınmak dâhilin yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima tasarruf düzenışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye mirlamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği içinsında tüketicilerimiz karar verme sürecinde enikonu karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın düzenınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana makul seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin sağlamlanamaması, esaslı montaj uygulamalarının dokumalmaması kadar nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın ahiz maliyetinin beraberinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate düzenınmalıdır. Klima çeyizı satın düzenınmadan önce bu kriterler dikkate düzenınarak küçümencik bir etüt dokumalmalıdır.