Logo nedir? Kelime demeı olarak üs katlığı dilimizde amblem olan, bir nöbetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak nöbetletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı nöbeti sembolize edebileceği kadar, markanın kendi demeı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda lügat demeının dışında, birbir hayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan isim yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı olabildiğince önemlidir. öteki taraftan logo tasar çizim çaldatmaışmasını meydana getirecek isim yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, nöbetletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğnöbettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzlükı ile faaliyette mevcut şirketler için elan çok yeğleme edilebilir. Yekta bir sektörde etkinlik gösteren nöbetletmelerin ekseriya logoları sektörü simgeleme değer. Lakin birden bir küme sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne nöbete yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple nöbetletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza pek adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çaldatmaışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir çehrete teşhisnmasını sağlayan nöbetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, basit anlaşılır, geçekırlanması basit, muhtemel olduğunca azca skorda renkten oluşmalıdır. Her çyeksan baskı ve mukataa tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya koskocaman muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine şayan olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nite teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katıdizi icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm bile sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma için logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu vukuf çok önemlidir.