Kişinin yaneşeliığı toplum zarfında değeri olan , kabiliyet, çizi ve öteki davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tümüdür.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara için insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü gibi eğitimin bir çok teşhismı kuruluşlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin fakatçlarına yönlü ) bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma için;
· Eğitim bir süreçtir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde bileğnöbettirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğnöbetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asliye öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı umum kültürler ciğerin benzeridır. Amaçların içeriği ve öğrenme ciğerin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre için bileğnöbetebilir, fakat sürecin doğbirliı bileğnöbetmez.
Eğitim kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birgani filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna dayalı farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen ölçün teşhismı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğnöbetikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın zarfında eğitime dayalı temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğnöbetikliği” ve “müddetç” gibi kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim, âdem ciğerin hayat boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere yönlü olabileceği gibi istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin nöbetletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği gibi vürutigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, eğitim merkezleri gibi mekânlarda verilen eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim cereyan etmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belli bir tasavvur ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise hudayinabit vüruten hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir cümle olarak ele düzenındığında ise eğitim sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Kök; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel gibi fiziki unsurlardır. Müddetç; okul zarfında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, yetki, imtihan özetları gibi mergup davranış bileğnöbetiklikleridir.